Suomen Leipuriliitto järjestää Vuoden Leipäkauppa -kilpailun nyt jo kahdennenkymmenennen kerran. Valinta tehdään tällä kertaa hypermarkettien ja tavaratalojen sarjassa.
Prisma Keljon pt-myyntipäällikkö Marko Hoffrén toteaa ehdokkuuden olevan hieno asia.
– Se antaa työryhmälle ylpeyttä ja uskoa omaan hienoon tekemiseen!
Keljon Prismassa on uusittu alkuvuodesta paistopisteen visuaalista ilmettä, ja gluteenittomat tuotteet on tuotu näkyvämmin esille. Myös paikallisuuteen panostetaan.
Syyskuun myynnin Marko Hoffrén kertoo käyneen tuoreleipäpuolella huikealla yksikköindeksillä 146.
– Testasimme myös kotimaisten Rainbow-piirakoiden myyntiä hintajulisteella ja massamyynnillä ja olemme yli 75 000 kappaleen kuukausimyynnillä moninkertaistaneet tavoitteetkin, hän iloitsee.
Turun seudun leipureiden ehdokas Vuoden 2016 Leipäkaupaksi on Prisma Mylly.
– Kiinnitimme Prisma Myllyn uudistuksen yhteydessä erityishuomiota leipäosastoomme. Haluamme tarjota asiakkaillemme joka päivä laajan valikoiman tuoretta ja maukasta leipää. Valtakunnallisten leipomoiden lisäksi myös lähileipomoiden tuotteet saavat hyvin tilaa leipähyllyistämme. Lisäksi omasta paistopisteestämme saa joka päivä tuoretta leipää sekä leivonnaisia. Meillä on runsaasti vaihtoehtoja myös erikoisruokavaliota noudattaville, kertoo TOK:n marketkaupasta vastaava toimialajohtaja Mikko Rauhanen.
Voittaja julkaistaan helmikuussa
Esiraati kiertää ennalta ilmoittamatta ehdolla olevien kauppojen leipäosastot tämän syksyn aikana ja valitsee kolme finalistia, joista lopullinen valitsijaraati valitsee voittajan. Voittaja julkistetaan helmikuussa 2016.
Vuoden Leipäkauppa valitaan vuorovuosina hypermarkettien ja tavaratalojen sarjassa tai pienempien päivittäistavarakauppojen sarjassa.
Vuoden 2015 Leipäkauppa -kilpailu käytiin pienempien päivittäistavarakauppojen kesken. Voiton vei S-market Rantakatu Joensuusta.
Lue lisää S-ryhmän leipämyynnistä täältä.