31.03.2017
S-ryhmän ketjut menestyivät jälleen hienosti Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen brändivertailussa Sustainable Brand Indexissä.
S-ryhmän ketjut menestyivät jälleen hienosti Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen brändivertailussa Sustainable Brand Indexissä. Suomalaiskuluttajat arvioivat S-marketin, S-Pankin ja Sokos Hotellit vastuullisimmiksi toimijoiksi omissa kategorioissaan.
Brändit arvioitiin listauksessa maittain. Kun kaikki tutkitut toimialat niputettiin yhteen, Sokos Hotels arvioitiin Suomen 29. vastuullisimmaksi brändiksi. S-ryhmän brändit menestyivät listauksessa erinomaisesti, kymmenen parhaan joukosta löytyi Kotimaista-tuotesarja (2.), S-Market (3.) ja Prisma (9.).
Vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa tehtävässä Sustainable Brand Index -tutkimuksessa lähes 30 000 kuluttajaa arvioi yli 750 brändiä muun muassa sen mukaan, kuinka vastuullisina he brändejä pitävät. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään 1 000 yli 16-vuotiasta henkilöä. Suomesta arvioinnissa oli mukana noin 140 brändiä.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen vastuun ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.
Lue lisää Sustainable Brand Index -tutkimuksesta.
27.08.2024 |
27.08.2024 |
16.07.2024 |