17.03.2017
S-ryhmän ravintolaketjut päivittyvät vauhdilla. Olemassa olevista ketjuista uudistuvat parhaillaan Amarillo ja Coffee House.
Ensimmäiset uudet Amarillot löytyvät Porista, Kuopiosta ja Rovaniemeltä.
”Amarillo on ollut yksi suosituimmista konsepteistamme kaikki nämä vuodet ja uudistuksella haluamme varmistaa suosion jatkuvan myös tulevina vuosina. Pohdimme paljon, mitä tämän päivän Amarillo-asiakas haluaa”, kertoo johtaja Harri Havia SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.
”Kun uudistamme tai luomme uutta konseptia, teemme pohjaksi kvalitatiivisia tutkimuksia asiakashaastatteluin. Myös henkilökunnan rooli on tärkeä uuden ideoinnissa. Meillä työskentelee valtava joukko alan osaavia ammattilaisia, jotka ovat matkailu- ja ravintolapalveluiden suurkuluttajia. Heiltä saamme hyviä ideoita.”
”Taustalla vaikuttavat trendit niin meillä kuin maailmalla. Tällä hetkellä esimerkiksi yhteisöllisyys, elämyksellisyys ja Fast Casual -syöminen ovat edelleen nousevia trendejä.”
Amarillon uudistuksessa ykköstuotteeksi nostettiin The Table, sosiaalisen syömisen pöytä. Vastaavaa ei ole vielä muulla Suomessa. Asiakas varaa ravintolapöytään paikan, ei pöytää ravintolasta. Seurue saa oman kokin, joka tarjoilee heille yllätysmenun.
”Uusia konsepteja luomme ketterällä mallilla. Nopeimmillaan uuden liikeidean aihio syntyy neljässä päivässä. Työskentelemme tiimissä, johon kuuluu niin sisustussuunnittelijoita, konseptisuunnittelijoita, ruoan ja juoman ammattilaisia kuin fiilisasiantuntijoita. Esimerkiksi cocktail-listojen suunnittelussa meitä sparraavat usein Son of a Punchin huippuammattilaiset”, Havia kertoo.
”Ravintolalle mietitään tarina ja mitä sillä halutaan kertoa. Miten se näkyy ja tuntuu kokonaisuudessa: tilassa, palvelussa, ruoassa ja juomassa sekä markkinoinnissa.
Interiöörin merkitys tuoksuineen ja musiikkeineen on kasvanut, niinpä tilasuunnittelija on yksi tärkeimmistä yhteistyökumppaneistamme.”
”Amarillon uudistus on onnistunut hyvin kaikilla osa-alueilla. Interiööri tukee uutta konseptia ja olemme saaneet uniikin tuotteen: The Tablen. Loikkasimme tälle vuosituhannelle kadottamatta Amarillon alkuperäistä identiteettiä”, Havia iloitsee.