S-ryhmä uudisti asiakassivustonsa: Jäykästä tietoportaalista kohti kiinnostavien sisältöjen ekosysteemiä


23.01.2013

S-ryhmän sivustoilla käy viikoittain yli miljoona eri kävijää. Yhteensä sivustot saavuttavat 8–10 miljoonaa käyntiä kuukaudessa. Täysin uusi S-kanava julkaistiin keskiviikkona 23.1. S-kanava on S-ryhmän ensimmäinen aidosti responsiivinen verkkopalvelu. Se toimii kaikilla päätelaitteilla.

Uusi S-kanava elää arkea asiakkaidensa kanssa nostamalla esiin uutisia ja aiheita, jotka puhuttavat ja pohdituttavat.

Uutisissa tuodaan esille päivittäin vaihtuvia ajankohtaisia aiheita ja näkökulmia. Uutissisältö koostuu monipuolisista aiheista S-ryhmän sisältä, ja mukana on paljon paikallisuutta.

Kanavan kautta S-ryhmän väki  kannustaa asiakkaita ottamaan reippaastikin kantaa, vaikuttamaan asioihin ja keskustelemaan kanssaan aiheesta kuin aiheesta.
Kanavan blogosfäärissä kuuluu nyt ja jatkossa eri asiantuntijoiden ja tavallisten asiakasomistajien ääniä. S-kanavan päätoimittaja bloggaa osoitteessa Pönötystäjapöhinää.fi. Ruoka- ja viiniblogia voi seurata osoitteesta Makutarinoita.fi, matkailublogi löytyy osoitteesta Pienimaailma.fi ja lifestyleblogi osoitteesta Kotihiirensaarella.fi.

S-kanavan Mistä Bonusta? -osiosta asiakas löytää yhdellä vilkaisulla oman alueen toimipaikat, edut ja tapahtumat. Sisältöä voi suodattaa helposti myös aihepiireittäin.

Poimintoja uutisvirrasta:

Päätoimittajan blogi
” Haluaako joku oikeasti käydä joka päivä kaupassa?”
”Täytyy myöntää, että toisinaan inhoan kaupassa käyntiä. Toisinaan nautin siitä. Kun arki-iltana on kiire viedä lapset harrastuksiin ja apetta saada pöytään ennen sitä, on kaupassa käynti pelkkää tuskaa.

Oikotie ruokapöytään
Kaupassa ei ole pakko käydä, eikä reseptejä tarvitse tavata keittokirjasta. Aterioitakaan ei tarvitse suunnitella itse. Klikkaa Foodie.fm, valitse ruoka reseptien joukosta ja tilaa ruoka-aineet kotiovelle.

Mitä S-ryhmän oma merkki tarkoittaa?
Ostoksilla kuluttaja pysähtyy ihmettelemään kaupan omien merkkien tuotteita. Huokea hinta houkuttaa, mutta yksinkertaisen selkeä pakkaus ihmetyttää. Mitä oma merkki oikeastaan tarkoittaa?

Muovipussin orja
Me ostimme viime vuonna kymmeniä miljoonia muovikasseja, jotka päätyvät useimmiten kaatopaikalle odottamaan hajoamista. Minkä kassin sinä valitset ja miksi?

Älä vaikene, vaan vaikuta
Jos lähikaupasta puuttuu tietty kinkkulaatu, kahvipöydässä valittaminen ei epäkohtaa edistä. S-ryhmän asiakasomistajilla on monta tapaa saada äänensä kuuluviin. Lue, viisastu ja vaikuta.

Lisätietoja:
Satu Tuominen, päätoimittaja, puh. 010 76 81338, satu.tuominen@sok.fi
Veli-Pekka Ääri, markkinointijohtaja, puh. 010 76 80233, veli-pekka@aari.sok.fi