Netti-ilmiö Neulomon naistenvaatemallisto nyt Prismoissa


10.10.2016

Suomen Nokialla toimivan vaatetehdas Neulomon oma mallisto on saapunut yksinmyyntioikeudella Prismoihin kautta maan. Suuren nettisuosion saavuttanut kotimainen neuletehdas suunnittelee vaatteensa suomalaiselle naiselle, yhdessä suomalaisten naisten kanssa.

Suomessa on valtava tilaus laadukkaille, kotimaisille, arjen kiireissä kestäville ja juuri suomalaiseen tyyliin ja elämäntapaan soveltuville naistenvaatteille. Tämä näkyy muun muassa nettiyhteisössä, joka on kasvanut lyhyessä ajassa neulosvaatevalmistaja Nokian Neulomo Oy:n ympärille.

”Verkon ja sosiaalisen median kautta tekemämme Neulomo-tuotteiden ennakkomyynnit ovat olleet häkellyttäviä: tuotteet on viety käsistä jopa muutamissa tunneissa. Esimerkiksi ensimmäisenä lanseeraamaanne mustaa Marika-tunikaa tilattiin useita tuhansia kappaleita jo ensimmäisen ennakkomyynnin aikana”, kertoo Neulomon myyntijohtaja Marika Snellman.

Nyt saavutettavuuden ongelma poistuu, sillä Neulomon mallisto tulee kaikkiin Suomen 64 Prismaan.

”Olemme tunnistaneet omassa asiakaskunnassamme saman tarpeen, joka on näkynyt Neulomon nettikaupassa. Kotimaisen työn hyvälle jäljelle ja tyylikkään mukaville vaatteille riittää kysyntää”, pukeutumisesta vastaava valikoimajohtaja Päivi Hole SOK:lta vahvistaa.

Suomalaisille suunniteltu

Neulomo on osallistanut nettiasiakkaitaan vaatteiden suunnitteluun ja esimerkiksi värivalintoihin.

”Suomalainen nainen haluaa pukeutua persoonallisesti vaatteeseen, joka kestää hyvännäköisenä aamusta iltaan. Asiakkaamme arvostavat myös ekologisuutta ja eettisyyttä. Valmistamme tuotteemme ekomateriaaleista vastuullisesti ja läpinäkyvästi”, Marika Snellman painottaa.

”Muoti kuuluu kaikille. Neulomon tapa ottaa suomalaiset naiset mukaan suunnitteluun sopii yhteen meidän ajattelumme kanssa: pukeutumisen sääntöjä ei sanele enää Pariisi, vaan ne, jotka tarvitsevat arkeensa hinta-laatusuhteeltaan erinomaisia vaatteita”, linjaa Päivi Hole.

Prisma jatkaa panostusta

Prisma on uudistanut pukeutumistarjontaansa määrätietoisesti. Vuosi sitten hypermarketeihin saapuivat tunnetut amerikkalaiset urheilun ja vapaa-ajan merkit Starter, Danskin ja Cheetah. Keväällä Prisma toi Jackpotin ja Cottonfieldin takaisin Suomen muotimarkkinoille. Kuluva syksy kasvatti valikoimaa vielä nuorison suosimalla Zoo York –mallistolla.

”Neulomon malliston tuominen Prismoihin on vastuullisuusteko kotimaisen muodin, ympäristön, kestävän kehityksen, eettisen tuotannon ja suomalaisten työpaikkojen säilymisen näkökulmasta. Se on myös luontevaa jatkoa pukeutumisen parissa tekemällemme työlle. Kaikenkokoisten ja -ikäisten pitää saada mieluisia vaatteita sieltä missä he tekevät muutkin ostoksensa”, valikoimajohtaja Hole summaa.

Lisätietoja: valikoimajohtaja Päivi Hole, SOK Vähittäiskaupan ketjuohjaus, p. 010 76 80711, sähköposti: paivi.hole@sok.fi
Myyntijohtaja, CSO, Marika Snellman, Nokian Neulomo Oy, p. 045 784 00000